2 Şubat 2015

Makyaj Dosyası # BAZLAR ( Makyaj Bazı Nedir? Nasıl Kullanılır ? )

Merhaba Kızlar

Haftanın ilk gününe güzel ve faydalı olacağını düşündüğüm bir yazı ile giriş yapıyorum.Kendimce yaptığım planda her güne farklı konuda bir yayın girmek istiyorum tabi ne kadar fırsat bulabilirim bilmiyorum :) 

Bu konuda da ilk yazımı başyapıtımız olan makyajla ilgili yazmak istedim.Güzel ve kalıcı bir makyajın olmazsa olmazı değil ama en önemli yardımcılarından biri olan bazları ele alalım bugün :)

Bol resimli , biraz uzun ama faydalı  bir yazıya başlayalım o zaman :)


Makyaj bazları , kullandığımız ürünleri (fondöten , kapatıcı , far vs.) uygulamadan önce cildimizi makyaja hazırlamak aynı zamanda nemlendirmek  ve gözenekleri kapatmak yani kısaca kusursuz bir görünüm elde etmek ve daha kalıcı olmasını sağlamak için kullanılır.


Ama tabi ki baz demek , bir nemlendirici demek değildir. Baz kullanmadan da önce mutlaka cildiniz temizlenmiş ve  nemlendirilmiş olmalıdır. 

Bazlar  genellikle yüz ve göz kapakları içindir. Daha çok parlayan ve yağlanan yada kuruyan bölgeleri canlı tutmak için. Ama bazı markaların dudak için üretilen bazları da bulunmaktadır.

Benim kullandığım ve denediğim bazlardan kısaca size bahsetmek istiyorum .


Kendimce bir sınıflandırma yaptığım da bazlarım için de fiyat olarak en yüksek olanlar bu resimdekiler .Bende deneme boyu ve testerları mevcut.


Benefit Porefessional'ı bilmeyen yoktur aramızda artık. Özellikle gözenekleri küçültmesi ve kadifemsi yapısıyla pürüzsüz bir görüntü vermesi nedeniyle çok tercih edilen bir ürün.Orjinal boyu 99 TL gibiydi en son. Hakediyor mu evet Ancak sık kullanmıyorsanız alternatif arayabilirsiniz.



Yine Benefit Stay Don't Stray far ve kapatıcı bazı.Göz kapaklarınıza ve göz altınıza yada kapatıcı kullanmak istediğiniz bölgelerde kullanabilirsiniz.Kullanımı oldukça kolay ve likit yapıda.
Far da yada kapatıcı da çizgilere dolma yapmıyor.


Sephora alışverişimde sağolsun satış görevlisi oldukça cömert davranıp baz ve body butter vermişti. Bazları resimdeki tester kabında birleştirip daha kullanılabilir bir hale getirdim.Çünkü jel yapısı ve kadifemsi bitişi ile bir paketi 3 kez kullanmak mümkün.  Özellikle yağlı ciltller için daha uzun süre kalıcılık sağlıyor.


Gelelim Avon'un ürettiği makyaj bazlarına.
Alternatif olarak kullanılabilecek ürünler .


Avon Işıltılı Makyaz bazı , bir baz için ne yazık ki fazla ışıltılı. Akışkan yapısı cilde çok tutunamadığı için de yeterli derecede kalıcılık sağlamıyor bana göre.


Avon Magix Face Perfector , Fondöteni uygulamadan önce ciltte ki kusurları kapatmak ve renk eşitsizliğini düzenlemek için . Makyaj bazına göre daha kullanılabilir yapıda.


Avon Far Bazı , daha çok M.A.C Paint Pot 'a alternatif olarak üretilmiş gibi. Paint Pot kullanmadım ancak görünüşlerine bakarsak Avon daha yağlı ve sıvı kalıyor. Sanırım bu nedenle de göz kapaklarındaki yağlanmayı engellemiyor ne yazık ki.


Hepimizin sevdiği bir diğer marka tabi ki The Balm. Balm ne yaptıysa olmuş gerçekten. :)


Time Balm bence kesinlikle Benefit Porefessional'e alternatif bir ürün. Fiyat olarak neredeyse yarı yarıya hatta daha bile uygun oluyor indirimlerde. Performans olarak ise aynı Time Balm da şeffaf ve kadifemsi bir yapıda ve cilde oldukça iyi tutunuyor , kalıcılık sağlıyor..


Ve Put A Lıt On It far bazı benim denediğim , duyduğum en iyi far bazı . Kuru ciltlerde nasıl bir etki yaratıyor bilmiyorum ama benim yağlı göz kapaklarımda gün sonuna kadar kusursuz bir etki bırakıyor.



Rimmel London Stay Matte Primer , matlaştırıcı baz . 


Daha çok yağlı ve parlayan ciltlerde ki sorunun matlaştırarak üstesinden geliyor .Nemlendirici kıvamında ki yapısı ile hem cildin nefes almasına olanak sağlıyor hemde gün boyu kalıcılık.
İndirimlerde kesinlikle şans verilmesi gerek :)


Rival De Loop , Rossman Mağazalarında bulabileceğiniz bir marka.Bursa'da Rossman yok ancak Antalya'dan bir arkadaşım göndermişti denemem için.


Rival De Loop Makyaj bazı , olması gerekenden fazla sıvı ve simli bir yapıda. Kalıcılığı da orta hatta biraz daha altında ve durdukça yapısı daha da sıvılaşıyor.



Far bazı ise Benefit Stay Don't Stray ile karşılaştırılabilir. Ancak çok daha iyi bir performans beklemek hata olabilir.

Benim deneyip kısaca yorumladığım bazlarım bu şekilde , deneme boylarının büyük boylarını henüz almayı düşünmüyorum Elimde bu kadar baz varken en azından bir çoğunu bitirmem gerek :)

Düşüncelerinizi paylaşmak isterseniz yada sormak istediğiniz şeyler varsa yorumlarınızı bekliyorum.Ayrıca daha detaylı inceleme yazısını istediğiniz ürünü de yorum kısmına yazmayı unutmayın :)

Bir sonraki pazartesi başka bir makyaj yardımcısının detaylarını inceleyeceğiz.

Takipte Kalın,

Sevgiler.



21 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş. Bu arada ne çok bazın varmış kuzum senin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorsan kaçını kullanıyorsun diye sayılı :) Ama bunlar hep meraktan :)

      Sil
  2. Maşallah şu benefitleri bana yollayabilirsin bu kadar bazı napacaksın aa bozulur yazık :D

    YanıtlaSil
  3. put a lid on it konusunda tamamen aynı fikirdeyim :)

    YanıtlaSil
  4. harika bir bloğun varmış. Instagramdan takipleşip blog takip etmemek ne kötü bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Çok teşekkür ederim canım Kesinlikle çok haklısın tüm instagram bloglara yönelsek taşacağız aslında :)

      Sil
  5. Çok güzel bilgiler vermişsin cnm ;)
    Bloğunu yeni keşfettim ve takibe aldım. Bana da beklerim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. En cok merak ettigim yuz bazlariydi.İncelemen cok yararli oldu benim icin.Time Balm ve Rimmel London' a sans vericem ilk firsatta;) Tesekkurler... oysabenvarim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Harika güzel paylaşımlarınız var. kadınlar için makyaj çok önemli sitenizde bu konuda çok güzel bilgiler paylaşıyorsunuz. umarım emeklerinizi alırsınız.

    YanıtlaSil
  8. benim günün sonunda ağız çevremde fondöten kurumuş bir şekilde duruyor yani şu kek görünümü dediklerinden makyaja başlamadan önce nemlendiricimi sürdüğüm halde oluyor the balm'ın primer ını almayı düşünüyor sizce gerçekten makyajın uzun süre dayanmasını sağlıyor mu?

    YanıtlaSil
  9. Thé balm'in bazından aldım ve hiç bir etkisini göremedim :/

    YanıtlaSil
  10. Thé balm'in bazından aldım ve hiç bir etkisini göremedim :/

    YanıtlaSil
  11. Bazı fondöten kullanmadan sadece hafif bir ışıltı katması için uygularsak nasıl bir sonuç verir?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, tek bir primer alsak hem yüz hem de göz için, böyle bir seçenek var mı acaba, yoksa ben mi uydurdum :)

    YanıtlaSil
  13. Yüzün oksitlenme yapıyor yağlı oldugu için ve bu durum beni çileden çıkarıyor sizce bazlar oksitlenmeyi engeller mi? hangisini tercih etmeliyim?

    YanıtlaSil
  14. cok guzel bir yazı olmus canım faydalı oldu benim icin. artık rossman bursadada var, haberin yoksa bilgin olsun :)))

    YanıtlaSil
  15. Bursada rossmann var canım :)

    YanıtlaSil